Bilindiği
üzere gerek ulusal gerekse uluslararası boyutta yakından takip edilen
Yeni Korona Virüs Hastalığı (Covid-19) ile mücadele kapsamında
uzmanların yaptığı tavsiyeler, değerlendirmeler ve analizler
çerçevesinde zorunlu durum olmadıkça vatandaşlarımızın kalabalık
ortamlarda bulunmaması önem arz etmektedir.
Bu
çerçevede, vergi mükelleflerimiz tarafından bizzat vergi dairelerine
gidilerek yapılan vergi ödeme, beyanname gönderme, dilekçe verme,
başvuru yapma vb. işlemlerin Başkanlığımızca mükelleflerimizin hizmetine
sunulan WEB veya MOBİL uygulamalar üzerinden elektronik ortamda, hızlı, güvenilir bir şekilde ve 7/24 yapılabileceğini önemle hatırlatırız.
1- Vergi ile Tapu Harcı, Trafik Para Cezası, T.C. Kimlik Kartı Bedelleri vb. harç ve idari para cezalarına ilişkin ödeme işlemlerinizi İNTERAKTİF
VERGİ DAİRESİ’nin web (ivd.gib.gov.tr) adresi ve mobil (GİB Mobil)
uygulaması üzerinden banka kartı veya kredi kartı ile
gerçekleştirebilirsiniz.
Banka kartı veya kredi kartı ile ödenebilen vergiler ve anlaşmalı bankaların listesine https://www.gib.gov.tr/yardim-ve-kaynaklar/yararli-bilgiler/anlasmali-bankalar-vergi-tahsil-yetkisi-verilen-bankalar adresinden ulaşılabilmektedir.
2- Kira, ücret, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlarınıza ilişkin gelir vergisi beyannamelerinizi, Başkanlığımızın HAZIR BEYAN SİSTEMİ’ne web (hazirbeyan.gib.gov.tr)
adresi veya mobil (HAZIR BEYAN) uygulaması üzerinden erişerek
elektronik ortamda hazırlayarak vergi dairenize gönderebilir ve tahakkuk
eden vergilerinizi aynı ortamda banka kartı veya kredi kartınız ile
ödeyebilirsiniz.
Mükellefiyet
kaydı olmayanlar ve Hazır Beyan Sistemi üzerinden daha önce beyanname
vermemiş olanlar da bu uygulama üzerinden beyanname verebilirler.
3-
Kira geliri elde eden 60 yaşını doldurmuş mükelleflerimiz ile
engelliliği veya hastalığı nedeniyle vergi dairesine gidemeyecek durumda
olan mükelleflerimizin, Vergi İletişim Merkezini (189) aramaları durumunda, adreslerine gidilerek beyannamelerini hazırlamalarına ve göndermelerine yardımcı olunacaktır.
4-
Vergi dairesine verilmesi gereken; İşe Başlama, Adres Değişikliği, İşi
Bırakma, Şube Açılış Ve Kapanışı, Özelge Talebi, Uzlaşma Başvurusu,
Borcu Yoktur Yazısı İle Mükellefiyet Durum Yazısı vb. başvuru veya
taleplerinizi elektronik ortamda İNTERAKTİF VERGİ DAİRESİ’nin web (ivd.gib.gov.tr) veya mobil (GİB Mobil) uygulaması üzerinden gerçekleştirebilir ve sonuçlarını takip edebilirsiniz.
5- İNTERAKTİF VERGİ DAİRESİ aracılığı ile yapabileceğiniz iş ve işlemlerin listesine ivd.gib.gov.tr adresinde yer alan “Neler Yapabilirim” sekmesinden ulaşabilirsiniz.
6-
Tereddüt ettiğiniz hususlar veya bilgi almak istediğiniz diğer hususlar
hakkında Vergi İletişim Merkezi (VİMER -189) arayabilirsiniz.
Yeni
Korona Virüs Hastalığı (Covid-19) nedeniyle oluşabilecek sağlık
risklerini önlemek amacıyla elektronik ortamda yapılabilen tüm iş ve
işlemlerinizi bu yöntemle yerine getirmenizi önemle tavsiye ederiz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.